Velkommen
Velkommen som
kunde hos Unifon
Vi er takknemlige for at dere har valgt oss som deres nye teleoperatør, og vi vil sikre en helhetlig og god leveranse og kundeopplevelse. For å sikre en sømløs overgang til oss har vi satt sammen en oversikt over alt dere bør vite som ny kunde hos Unifon.
Dersom du har ytterligere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss på telefon 05015 eller e-post: privat@unifon.no.
Her får du svar på det du behøver å vite ved bytte av mobiloperatør
Bytte av SIM-kort
eSIM:
Den enkleste måten å bytte SIM-kort er å bytte til eSIM. eSIM er et elektronisk SIM-kort som kan aktiveres i løpet av få sekunder.
Dersom du har bestilt overføring med eSIM, kan du finne QR-kode for aktivering av eSIM i vår mobilapp Min Unifon Privat eller på privat.unifon.no. QR-koden vil også bli sendt på e-post på overføringstidspunktet.
Scann QR-koden med kameraet på mobilen og følg instruksene.
Dersom du bytter fysisk SIM-kort, følg disse stegene:
-
Bruk medfølgende redskap for å åpne SIM-kort luken på din telefon
-
Sjekk hvilken SIM-kortet størrelse telefonen din benytter, og knekk ut tilsvarende fra plastholderen
-
Sett SIM-kortet inn i SIM-kort luken
-
Slå på telefonen, og tast inn din PIN-kode, som du finner på baksiden av SIM-kortholderen
Du er nå klar til å ta i bruk ditt nye Unifon abonnement!
Hvor finner jeg PIN/PUK?
PIN og PUK kode til SIM-kortet kan du finne her:
- PIN og PUK finner du på baksiden av original SIM-kortholder som følger med SIM-kortet
- Min Unifon Privat på web eller vår mobilapp
App til Android Last ned her
App til iPhone Last ned her
Som administrator kan du også finne PIN-kode for de ansatte via Unifon Min Bedrift. Dersom du har endret PIN-koden fra den opprinnelige, må du bruke PUK-koden for å lage ny PIN-kode. Den er også tilgjengelig på samme sted som PIN-koden.
Min Unifon – følg med på eget forbruk
Logg inn i webportalen her
-
Bruk mobilnummer som brukernavn
-
Du får tilsendt et engangspassord på SMS
-
Følg videre instrukser på skjermen
App til Android Last ned her
App til iPhone Last ned her
Hva kan jeg forvente på første faktura?
Månedsavgiften faktureres for inneværende måned, og forbruket faktureres etterskuddsvis.
For eksempel, dersom du overføres 20. januar vil du i starten av februar få månedsavgiften for de siste dagene i januar, pluss hele februar, samt påløpt forbruk for januar måned.
Har du spørsmål til en faktura du har mottatt, kontakt våre kompetente kunderådgivere på telefon 05015 eller e-post privat@unifon.no
Hvor finner jeg informasjon om priser?
Vi har egne priser for spesialnumre, innholdstjenester og ringepriser i og til utland. Prisene finner du her.
Du kan bestille tilleggstjenester og ekstra datapakker i Min Unifon Privat mobilapp.