
Anders har vært en del av Telecom-bransjen i over 20 år og har bokstavelig talt vokst sammen med den. Han begynte karrieren sin med salg av mobiltelefoner og abonnementer i 1998 – en tid da mobiltelefonene var langt fra dagens smarttelefoner. Underveis har han også hatt muligheten til å utforske andre bransjer, som hotell og likør, og til og med fungert som mentor for kommunen. Men som Anders selv sier: "I Telecom vender man alltid tilbake." Hans brede erfaring har ført ham til nøkkelroller innenfor salg, hvor han har jobbet med alt fra nysalg til ledelse av store kundeporteføljer. For Anders har salg aldri vært bare en jobb – det er en lidenskap.
Jeg elsker å møte mennesker og forstå deres behov. Når jeg vet jeg kan tilby dem en bedre løsning, er det en mulighet jeg ikke lar gå fra meg.
Anders Hernæs, Salgsdirektør Forhandlere og Storkunde i Unifon

Kultur og innovasjon
For Anders handler Unifon om å være en del av noe større – en bedrift i vekst som deler hans verdier. "Jeg visste hva Unifon sto for, og verdiene gjenspeiler mine. Å være med på å bygge opp noe fra bunnen av er en unik mulighet, og Unifon gir rom for både kreativitet og offensiv tilnærming," forteller han. Anders mener Unifons fokus på utvikling og innovasjon er en av de største motivatorene i hverdagen. "Vi er i førersetet av utviklingen i bransjen," sier han. Enten det er Teams-integrasjon for smidig kommunikasjon under pandemien eller digitale løsninger for besøksregistrering, tilpasser Unifon seg markedets behov på rekordtid. Han roser også arbeidskulturen i selskapet, der alle strekker seg ekstra det lille ekstra. "Vi går i samme retning," sier Anders og legger til at eierskap og ansvarsfølelse er noe som gjennomsyrer hele organisasjonen. Anders peker på tre viktige faktorer for å lykkes i telecom-bransjen:
- Nysgjerrighet og engasjement: Å virkelig forstå kundenes behov og være oppriktig interessert i å hjelpe.
- Personlighet: Tør å by på deg selv og dine unike kvaliteter.
- Ansvar: Vær engasjert og vis eierskap til det du gjør.
Vi er i førersetet av utviklingen i bransjen. Enten det er Teams-integrasjon for smidig kommunikasjon under pandemien eller digitale løsninger for besøksregistrering, tilpasser Unifon seg markedets behov på rekordtid.
Anders Hernæs, Salgsdirektør Forhandlere og Storkunde i Unifon