
1881 Group står bak noen av Norges mest kjente merkevarer innen opplysningstjenester og digital markedsføring. Med sine nærmere 300 ansatte gjennom flere tilhørende selskaper som genererer over en halv milliard i totalomsetning, er 1881 Group sin virksomhet både solid og samfunnsnyttig. Deres mest kjente merkevare, Opplysningen 1881, har røtter som strekker seg nesten 145 år tilbake i tid, og var opprinnelig del av Televerket (nå Telenor). 1881.no har ca. 1,7 millioner unike ukentlige brukere.
I 2021 valgte 1881 Group å bli kunde hos Unifon, med omtrent 200 mobilbrukere og 100 brukere på bedriftsnett. Overgangen gikk knirkefritt – og det er særlig kundeservicen som imponerer.
Jeg får hjelpen jeg trenger raskt og effektivt. Vi har en fast kontaktperson som står på for oss. Denne servicen gjør at vi forblir kunde år etter år.
Espen Venli, IT sjef i 1881 Group

Personlig oppfølging gir trygghet
Da 1881 Group først inngikk samarbeid med Unifon, ble de møtt av Polanka Alvarado, en tidligere kollega fra 1881 – en kjent og trygg kontakt. Da Alvarado gikk ut i fødselspermisjon, tok Håvard Juvastøl over som kontaktperson. Overgangen var smertefri: «Håvard har levert på samme høye nivå. Han ble raskt kjent med våre behov og følger oss tett opp. Det gir stor trygghet i en travel hverdag.», forteller Venli.
Med mange systemer og løsninger i bruk, er det en stor fordel å ha direkte tilgang til eksperter:
Unifon har ekstremt dyktige ansatte som kjenner systemene bedre enn oss. Det gir trygghet å kunne overlate oppsett og endringer til dem.
Espen Venli, IT sjef i 1881 Group
Telenordekning og høy oppetid
For 1881 Group, som håndterer store mengder informasjon og kundehenvendelser, er stabilitet helt avgjørende. Med røtter tilbake til Telenor-systemet, var det naturlig for 1881 Group å vurdere nettdekning nøye. Venli forteller hvorfor det er viktig for han med Telenordekning: «Da jeg var på hytta med tidligere leverandør måtte jeg på en topp med telefonen løftet over hodet for å få dekning, nå kan jeg sitte hvor som helst i hytta og ha full dekning.»
Med Unifon får de både høy oppetid og en løsning som samler alle tjenester på ett sted:
Alt fungerer som det skal. Unifon gir oss ikke problemer – de gir oss løsninger.
Espen Venli, IT sjef i 1881 Group
Skreddersydde løsninger i stadig utvikling
1881 Group benytter en rekke av Unifons løsninger, og setter pris på hvor tilpasningsdyktige og utviklingsorienterte selskapet er: «Unifon er lydhøre og raske til å utvikle nye funksjoner når vi har behov. Produktene deres er i kontinuerlig utvikling», sier Venli.
En av de nyeste tjenestene 1881 Group har tatt i bruk er beredskapsfunksjoner. 1881 Group har blant annet etablert en ringegruppe for brannberedskap:
Ved en hendelse varsles alle brannvakter umiddelbart, og kommunikasjonen opprettholdes gjennom hele situasjonen. Det gir oss trygghet og kontroll når det gjelder.
Espen Venli, IT sjef i 1881 Group