
Da Håvard var 20 år, tok han sitt første steg inn i Telecom-verdenen. Etter fem år i bransjen utforsket han nye muligheter utenfor telecom, men det tok ikke lang tid før han kjente på savnet. Nå har han seks års erfaring med kommunikasjon og kundeløsninger i en bransje i konstant utvikling.
Før han startet i Unifon, hadde han hørt at selskapet satset på utvikling og intern vekst. Allerede etter to uker fikk han det bekreftet, da han ble tilbudt ansvaret for forhandlerstøtte. I dag har han tatt steget videre og jobber som storkundeansvarlig for offentlige- og enterprisekunder. Håvard forteller at han gleder seg til å gå på jobb hver dag, både på grunn av engasjerte kollegaer og fordi han brenner for å finne de beste løsningene for kundene sine.
Jeg trives godt i en hektisk hverdag, med stor variasjon og fleksibilitet. Det gir meg energi å hjelpe andre, og ingenting slår følelsen av å skape en god kundeopplevelse.
Håvard Juvastøl, Storkundeansvarlig Offentlig og Enterprise i Unifon

Håvards’ gode tips for å lykkes
- Vær tålmodig og still spørsmål – ikke anta at du vet hva kunden vil
- Ikke vær redd for å mase – da finner du kjernen i problemet raskt
- Jobb strukturert og effektivt – travle dager krever gode systemer
- Vær en lagspiller - og vis interesse for dine kollegaer
- Kommuniser tydelig og hyggelig – slik unngår du usikkerhet og konflikt
- Ta deg tid til å bygge relasjoner – og et bredere nettverk
- Jobb hardt, vis ambisjoner og ta ansvar – da blir du lagt merke til
Jeg har ingenting imot å gi det lille ekstra eller jobbe lange dager i perioder. Unifon er et sted jeg virkelig vil bli lenge.
Håvard Juvastøl, Storkundeansvarlig Offentlig og Enterprise i Unifon
"Ingen spisse albuer - her heier vi på hverandre"
Selv om småbarnslivet har satt sosiale aktiviteter litt på pause, setter Håvard stor pris på det gode arbeidsmiljøet. For han handler trivsel både om spennende arbeidsoppgaver og et sterkt fellesskap. Han trekker også frem ledelsen som en viktig grunn til trivsel og utvikling:
Både mellomledere og toppledelse er tillitsbaserte og kvalitetsbevisste. Man blir sett for innsatsen man legger ned, og mulighetene kommer deretter.
Håvard Juvastøl, Storkundeansvarlig Offentlig og Enterprise i Unifon