Bli vår kunde

Velg produkter
av interesse:

1/2

Les om våre produkter og tjenester her

Hopp til innhold

SIM-kort bytte

Bytte av SIM-kort og nye tjenester

Unifon fornyer nå en rekke SIM-kort, og lanserer samtidig nye tjenester som gir bedre kontroll, tryggere bruk i utlandet og smartere betalingsløsninger. Dette gjøres for å sikre best mulig kvalitet, fremtidig funksjonalitet og ikke minst gi dere tilgang til alle våre nye tjenester.

Har din bedrift mottatt en e-post eller sms fra Unifon, kan du lese mer om hvordan du bytter SIM-kort og om de nye tjenestene som vil bli tilgjengelig for deg nedenfor.

Hva innebærer dette for min bedrift?

Etter SIM-byttet vil du fortsatt ha samme gode Telenordekning og fart når du surfer. Ditt eksisterende mobilnummer, abonnement og priser beholdes også uendret.

  • Nye SIM-kort til alle brukere sendes samlet per brevpost til deres adresse
  • Alle brukere vil motta SMS om tidspunkt for bytte av SIM-kort
  • Brukere som benytter Apple Watch eller har eSIM i enheter, kan enkelt aktivere disse via vår mobilapp, Min Unifon.

Noen av våre nye tjenester som vil bli tilgjengelig for deg etter bytte av SIM-kort:

Data Refill Utland

Unifon lanserer en ny funksjon som automatisk aktiverer ekstra datapakker i utlandet. Når brukeren nærmer seg grensen for inkludert data, aktiveres en ny pakke automatisk. Dette hindrer løpende kostnader og gir bedre forutsigbarhet på reise. 

Ønsker du å få hjelp til aktivering av tjenesten?

Forbedret Vippsbetaling

Unifon har forbedret betalingsløsningene for Vippsbetaling av ekstra datapakker, slik at ansatte får full kontroll – uten risiko for overforbruk. Dette gir både bedriften og brukerne forutsigbarhet og trygghet.

Når en bruker i Norge har brukt opp inkludert data, får vedkommende mulighet til å kjøpe en ekstra datapakke via Vipps. Dersom det ikke kjøpes en ny datapakke, vil databruken stanse. I tillegg får bedriften nå tilgang til Vipps Splittbetaling, der kostnadene kan deles mellom bedrift og ansatt – basert på et gitt antall profiler. Dette er særlig nyttig for bedrifter som ønsker å tilby fleksible løsninger til sine ansatte – for eksempel når enkelte ønsker å kjøpe tilleggstjenester utover det arbeidsgiver dekker.

  • Forbedret løsning for Vippsbetaling
  • Splitt kostnader mellom bedrift og privat
  • Kjøp ekstra datapakker via Vipps
  • Definer brukerprofil på de ansatte

Nummervarsel:
Unngå uønskede anrop

Unifon lanserer nå en ny funksjon for varsling av samtaler til våre kunder. Med denne tjenesten får brukerne mulighet til å motta varsler direkte på skjermen ved innkommende samtaler som mistenkes å være fra numre som ringer aktivt til mange, for eksempel telefonsalg.

Unifon kan som eneste tilbyder også kombinere Nummervarsel med Nummeroppslag (for brukere med Unifon Bedriftsnett), slik at man i tillegg til varsling i display, kan se hvem som ringer deg.

Aktivering og deaktivering vil være tilgjengelig i mobilappen og webportalen Min Unifon. Med kostnadskontroll kan du splitte kostnaden mellom bedrift og privat, dersom enkeltbrukere ønsker tjenesten.

Unifon Kostnadskontroll

Splitt mellom
jobb og privat

En avansert løsning for splitt mellom jobb og privat som gir full kontroll på bedriftens kostnader. Tjenesten er inkludert i alle Unifon-abonnement.

  • Mulighet til å skille jobb og privat
  • Live Dashboard
  • Fleksibelt oppsett av kostnadsprofiler
  • Innrapportering av ansattes kostnader

Unifon Mobilapp

Våre mobilapper:
Gir deg full oversikt

Med mobilappen Unifon Bedriftsnett har du sentralbordet direkte på mobilen, og full oversikt over dine kolleager. Se hvem som ringer med Nummeroppslag.

Mobilappen Min Unifon gir deg full oversikt over dataforbruket ditt. Du får også tilgang til å bestille nye datapakker, og til å se tjenestene du har inkludert i abonnementet ditt. Dersom du ønsker å oppgradere abonnementet ditt, eller se hvor mye data du har igjen, er du bare ett tastetrykk unna.

Har du spørsmål eller trenger hjelp med aktivering?

Ta kontakt med oss
på telefon, chat
eller e-post

Unifon Mobiltelefoni

Ta kontakt med
oss på telefon,
chat eller e-post