
Axess Group, med hovedkontor i Molde, har siden 1998 levert bærekraftige løsninger til ledende aktører innen energiproduksjon, vindkraft, maritim sektor og infrastruktur globalt. Med en sterk kultur for innovasjon og effektivitet, var det avgjørende å finne en mobilpartner som kunne møte tempoet og behovene deres. Valget falt på Unifon. I dag er over 230 norske ansatte i Axess daglig brukere av Unifon.
Axess Group har et globalt og mobilt team som verdsetter balansen mellom jobb og fritid, og det var viktig for selskapet å finne en mobilpartner som deler disse verdiene:
Unifon er en solid mobilpartner som leverer innovativ mobiltelefoni og mobile løsninger som fungerer stabilt for våre ingeniører som stadig er på reise.
Eivind Nesje, IT Manager i Axess Group

Satser på moderne løsninger
Axess har tatt i bruk en moderne, brukervennlig og fremtidsrettet løsning for å bedre møte de stadig skiftende behovene i bedriftsmarkedet. "Unifon var som et friskt pust, med en moderne merkevare og design som skaper en følelsesmessig tilknytning til brukerne", forteller Nesje.
Overgangen til ny leverandør gikk smertefritt takket være eSIM, og tett oppfølging fra Unifon. På få sekunder var nye abonnementer aktive, og Axess fikk full støtte i oppsett og implementering.
Full kontroll på kostnader – også internasjonalt
For en virksomhet med omfattende internasjonal aktivitet, var det avgjørende med gode løsninger for roaming, skipstrafikk og utenlandsbruk. Med Unifon har Axess nå full kontroll:
- Databruken styres med grenser som forhindrer overforbruk
- Oversiktlige priser og forutsigbare regninger gir trygghet både for ansatte og bedriften
Økt sikkerhet i en digital arbeidshverdag
I en tid preget av phishing og digitale trusler, har Axess implementert Nettvern+, som beskytter ansatte på reise og utenfor sikre nettverk. I tillegg benytter de:
- Nummervisning for å se hvem som ringer og unngå svindel- og spam-anrop
- SMS-modul for effektiv og sikker kommunikasjon via Unifon Bedriftsnett
Skreddersydde integrasjoner
Axess utfordrer Unifon til å levere stadig smartere løsninger, blant annet med integrasjon mot Azure AD/Entra ID.
Integrasjonen var oppe på få minutter, og all nødvendig informasjon ble synkronisert med noen få klikk. Dette er slik moderne IT-løsninger skal fungere.
Eivind Nesje, IT Manager i Axess Group
Kundeservice i særklasse
Kundekontakt Glenn, har jevnlige møter med Axess og kommer med innspill og anbefalinger til nye tjenester bedriften kan benytte. Nesje forteller at han får svar innen få sekunder, og alltid får god hjelp fra kompetente personer.
Unifons kundeservice er i verdensklasse. Det er tydelig at Unifon setter kundene sine først – akkurat som vi gjør i Axess.
Eivind Nesje, IT Manager i Axess Group