Fra tre ulike telefonisystem til alt i en løsning
– en ny og enklere hverdag for TESS
Skrevet av Unifon den 28. Mai 2024
TESS AS er et globalt selskap og en driftskritisk leverandør av tjenester og produkter til industrien, som er fremst i proffmarkedet og for entreprenører, med over 360 000 produkter i varebasen. I fjor var brutto konsernomsetning 6 milliarder norske kroner, og har en rekke store industrikunder over hele landet. TESS er mye ute hos kunder, og det er derfor viktig med pålitelig kommunikasjon uansett om de er offshore – på en plattform i Nord, eller i en vindmøllepark på Jæren. Med Unifon sikres TESS at de alltid er tilgjengelige for sine kunder.
TESS er den kunden med flest telefonkøer hos Unifon i dag. Unifon leverer både telefoni til i overkant av 1000 ansatte, og over 2500 IP løsninger.
– Der IT avdelingen tidligere hadde tre telefonisystemer å forholde seg til, har de nå full kontroll og kan gjøre endringer selv, alt i ett system. Dette gir en forbedret oversikt, og har effektivisert arbeidshverdagen til de ansatte, forteller Joachim Thorkildsen, Head of Digital Operations i TESS AS.
Da TESS skulle over til Unifon som leverandør var tidsfristen kort til å flytte over 1300 ansatte.
– Til tross for den korte fristen så gikk det veldig bra med overgangen til Unifon. Vi fikk hjelp av løsningsarkitekt til å sette opp løsninger, og det var kort vei til hjelp om det skulle være noe. Jeg setter stor pris for at det er så lav terskel for å ta kontakt, og den gode personlige oppfølgningen til enhver tid, sier Thorkildsen.
Personlig oppfølgning er viktig
Fra Venstre: Anette Gerhardsen, Joachim Thorkildsen, Polanka Alvarado, Raymond Østtorp
– Det å ha et fast kontaktpunkt og personlig tilnærming har virkelig vært viktig for oss, vi får svar med en gang vi tar kontakt. Polanka, som er vår kontaktperson i Unifon, gjør en grundig og god jobb. Unifon har også kompetent supportavdeling og følger opp om det skulle være noe, forteller Thorkildsen.
Tidsbesparende og enkelt
I tidligere telefoniløsning hadde TESS en del utfordringer med å ha oversikt over ansatte – i dag er ikke det et tema lenger.
– Unifon sin telefoniløsning har bidratt til en forenklet hverdag for hele bedriften, forteller en entusiastisk Thorkildsen, og fortsetter:
– I Sentralbordet er det enkelt å logge inn og ut av kø, se hvem som ringer, og sette over telefonsamtaler – alt er lett tilgjengelig, både i mobil app og på web. Det har vært ekstremt tidsbesparende å få samlet Bedriftsnett og katalog over alle ansatte.
Integrasjonene som gjør dette mulig er Azure AD og Microsoft, der all ansattinformasjon synkes mot bedriftsnettet.
Avbildet: Anette Gerhardsen, Service Manager i TESS AS
Thorkildsen forteller at TESS benytter seg av SMS-modulen til å sende ut tekstmeldinger fra sentralbordet, i tillegg til at de har begynt smått på å prøve seg på Beredskapsfunksjoner. Han trekker også frem fordelene med at løsningen og bedriftsnettet kontinuerlig utvikles, og at de kan komme med innspill til forbedringer om de ser noen uløste problemstillinger.
– De ulike funksjonene er veldig nyttige, og det er godt å vite at det ligger flere muligheter for oss der, slik at vi har flere ting å benytte oss av i fremtiden. Vi opplever at med Unifon er det muligheter og ikke begrensninger, avslutter han.