Bli Kunde
unifon logo

Jeg kommer ikke på nett eller får ikke sendt bildemeldinger (MMS) etter bytte av SIM?

Skrevet av Unifon den 27. November 2019

De aller fleste telefoner kommer med ferdig oppsett for MMS og internett. Dersom du opplever problemer, kan det hjelpe å legge inn APN oppsettet på nytt og ta en omstart av mobilen.

 

Manuelt oppsett for iPhone

  1. Gå til Innstillinger
  2. Velg Mobilnett
  3. Sjekk at Mobildata er aktivert (grønn)
  4. Legg inn innstillinger for MMS og Internett:
  5. Trykk på Innstillinger
  6. Velg Mobilnett
  7. Velg Mobildatanettverk
  8. Skriv inn i feltet APN: telenor.smart
  9. Resten av feltene under Mobildata kan forbli blanke
  10. Når oppsettet er konfigurert må du skru telefonen av og på for å aktivere innstillingene
MMS oppsett for iPhone
  1. Trykk på Innstillinger
  2. Velg Generelt
  3. Velg Nettverk
  4. Velg Mobildatanettverk
  • APN: telenor.mms
  • MMSC: http://mmsc
  • MMS proxy: mms-proxy.telenor.no:8080
  • APN type: default, supl, mms

Du kan også sende SMS med kodeord Fiks mms eller Fiks internett til 1999 for å få tilsendt automatisk oppsett til din mobiltelefon.

Manuelt oppsett for Android

Innstillingene skal automatisk være riktige for Android. Hvis du likevel ikke mottar MMS, kan en nullstilling av innstillingene for MMS hjelpe.

Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil:

  1. Velg Apper
  2. Velg Innstillinger
  3. Velg Tilkoblinger
  4. Bla ned og velg Mobilnett
  5. Velg Tilgangspunktnavn
  6. Velg menyknappen
  7. Velg Tilbakestill til standard
  8. Velg NULLSTILL