Kundeopplevelse: Destinasjon Sjusjøen
Skrevet av Unifon den 23. August 2022
Destinasjon Sjusjøen ble etablert i 2012. Bedriften er et SA med 100 andelseiere, derav de fleste eierne har tatt i bruk Unifon som selvvalgt teleoperatør for sin bedrift. En av eierne i Destinasjon Sjusjøen er Sjusjøen Hytteutleie, og de var også med tett på prosessen ved overgangen til Unifon. Vi tok derfor en prat med Daglig Leder i Destinasjon Sjusjøen, Tone Alterskjær, og Daglig Leder i Sjusjøen Hytteutleie, Ane Karlsen.
Karlsen forteller innledningsvis at livet har blitt enklere etter de byttet leverandør til Unifon.
– Tidligere avtale var ekstremt dyr, og fungerte ikke optimalt. Med Unifon fikk vi full kontroll, og kostnadene er betraktelig redusert.
Alterskjær utfyller Karlsen, og legger til:
– Jeg har selv jobbet i telecom i 15 år, og ble veldig positivt overrasket over hvor rimelig dere var og hvor god funksjonaliteten var.
Når en bytter mobilleverandør er det viktig at alt går som det skal. Alterskjær trekker frem som positivt at selgeren ikke oversolgte, og at hun visste nøyaktig hva hun fikk da hun signerte avtalen. Hun satt pris på personlig oppfølgning, og opplæring i de nye systemene og tjenestene. Hele prosessen opplevdes som sømløs, forteller hun.
Sjusjøen hytteutleie har kun fire ansatte, og mye av bookingen deres foregår over telefon. Derfor har et godt bedriftsnett med god felles base gitt de ansatte økt fleksibilitet.
– Det er enkelt å gjøre endringer selv, men når vi har spørsmål får vi raskt hjelp. Da ringer vi inn og innen 10 sekunder snakker jeg med kundeservice hos Unifon. Her skiller Unifon seg betraktelig ut fra konkurrenter.
Karlsen berømmer også den 24/7 bemannede vakttelefonen.
Da Alterskjær skulle ta valget om ny teleoperatør for bedriften, så var målet å forbedre deres kundeservice og tilgjengelighet. Derfor drar hun frem at det er ekstra stas at både kundeservicen og tilgjengeligheten har forbedret seg etter de tok i bruk Unifon Bedriftsnett.
– Det er lett å se om kollegaer er tilgjengelig, man kan logge seg raskt av og på, og sette samtalen videre til egnet kollega. Bedriftsnettet har absolutt vært med på å effektivisere arbeidshverdagen til de ansatte.
Destinasjon Sjusjøen valgte Unifon på grunn av gode løsninger, funksjonalitet og prisgunstighet. I tillegg satt de pris på en lokal selger som fulgte de godt opp både raskt og profesjonelt.