Bli Kunde
unifon logo

Robust og pålitelig kommunikasjon er viktig for Blå Kors Kristiansand

Avhengig av stabil og sikker telefoni

Skrevet av Unifon den 29. April 2024

Blå Kors Kristiansand ble etablert for 115 år siden og har i dag ca. 110 årsverk i bedriften. I over et århundre har de gjort en viktig jobb for å hjelpe mennesker og familier som har det vanskelig. I dag jobbes det mye med lavterskel og forebyggende tiltak spesielt rettet mot familier, barn og unge, et arbeidet hvor de er de avhengig av sikker og stabil telefoni. For to år siden, etter en lang anbudsprosess, valgte Blå Kors Kristiansand Unifon som sin samarbeidspartner for å sikre akkurat det. Andreas Widerøe forteller at Unifon leverte den beste totalpakken med god dekning, innovative løsninger og en fremoverlent utviklingsavdeling.

Avhengig av god dekning og fleksibilitet
Uansett hvor man bor i landet, så opplever mange at dekningen varierer både i byer og bygninger, men spesielt når man skal til litt avsidesliggende plasser. Når Blå Kors Kristiansand valgte Unifon som leverandør fikk de også full Telenordekning på alle sine abonnement, noe som betyr at de har det nettet med flest basestasjoner og den beste dekningen i Norge. Dekning var et viktig punkt å sjekke av når leverandør skulle velges, slik at tilgjengeligheten til ansatte er på plass uansett hvor de er i landet.

«Hos oss er det flere ansatte som liker å ha hjemme -og hyttekontor som ofte ligger i fjell, daler og øyer rundt om i Sør-Norge. For oss var det derfor veldig viktig med en operatør med god dekning. Der dekningen tidligere ikke strakk til i enkelte byer og bygninger, har vi nå dekning»

Andreas Widerøe, Blå Kors Kristiansand

 

Viktigheten med personlig oppfølging
Widerøe forteller at leveranseteamet til Unifon imponerte når Blå Kors Kristiansand ble kunde, de bisto hele veien med å sette opp løsning, og få alle ansatte over på nytt SIM-kort. Han synes overgangen gikk over forventning, og opplevde at leveranseavdelingen hadde full kontroll på hele prosessen. Blå Kors Kristiansand har også flere underavdelinger som også har blitt kunde i ettertid, og han beskriver også denne leveranseprosessen som sømløs.

I dag setter Widerøe pris på kundeoppfølgingen i hverdagen, og at det er kort og rask vei til kundekontakt. Blå Kors Kristiansand har sin egen faste kontaktperson, Polanka Alvarado – som er storkundeansvarlig i Unifon. De har kvartalsvise oppfølgingsmøter det gjennomgås eventuelle nye produkter, innsikt og behov.

Jeg synes det er veldig fint med så tett oppfølgning og rask hjelp, dette er jeg ikke er vant med fra tidligere. Vi har jo også hatt et par episoder utenfor arbeidstid der ansatte har hatt behov for hjelp, og da har det vært godt at Unifon har en person som sitter på vakttelefon som vi kan kontakte når kriser oppstår, forteller Widerøe.


Polanka Alvarado, storkundeansvarlig i Unifon, takker for tilliten og det gode samarbeidet med Andreas Widerøe og Blå Kors Kristiansand.

Widerøe trekker også frem sentralbordet, hvor Blå Kors Kristiansand kan gjøre det aller meste av endringer på kø og løsning selv, noe som både sparer tid og gir en god kontroll.  Han beskriver sentralbordet som utrolig moderne og intuitivt, langt fra annet han har sett på markedet. Om det skulle være noe ekstra eller noe som haster, er det kort vei til hjelp av kontaktperson eller kundeservice i Unifon. Økonomiavdelingen setter også veldig stor pris på oversikten og mulighetene i Kostnadskontrollen til Unifon, legger han til.

Noe vi kunne tenkt oss å se nærmere på er integrasjonene i Bedriftsnettet, sier Widerøe.

Det å kunne koble systemer sammen er spennende, han mener det er bra at Unifon allerede har et bredt spekter av integrasjoner og API´er når han i fremtiden ønsker å benytte seg av dette. En annen funksjon han ser på som interessant, som han har fått en gjennomgang på i kundeoppfølgingen med kundeansvarlig Alvarado, er Beredskapsfunksjoner i Bedriftsnett.

– Beredskapsfunksjoner er en viktig og spennende tjeneste for bedrifter som kanskje ikke har lagt noe i telefoniberedskap fra før, men det å sette det i system og ha en strategi på det, er en styrke og trygghet for å ruste bedriften om uforutsette ting eller kriser skjer. Dette er noe vi har lyst å se nærmere på og ta i bruk på sikt

Andreas Widerøe ønsker også å nevne Unifons inhouse-utviklingsavdeling. Unifon utvikler gode løsninger, er fremoverlente og lytter til kundens behov. Her er dere i front. Jeg har ikke opplevd lignende hos andre operatører. Vi er svært fornøyde med Unifon som vår leverandør, avslutter Widerøe med.

Les mer om Unifon Bedriftsnett her.