Bli Kunde
unifon logo

ECIT om samarbeidet med Unifon:

Effektiv telefoni for en moderne hverdag

Skrevet av Unifon den 26. August 2024

ECIT har fått en bedre hverdag med Unifon som telefonileverandør
Effektiv og stabil kommunikasjon er en svært viktig faktor i hverdagen for det globale økonomi og IT selskapet ECIT, som siden oppstarten i 2013 har vokst til over 2600 ansatte i 10 land. Etter en nøye vurdering av flere tilbydere, valgte ECIT Unifon som sin leverandør av 1000 mobilabonnement og telefoni og sentralbordløsninger til sine ansatte i Norge.

ECIT kommuniserer bredt, og benytter seg av kommunikasjon både gjennom mobilnummer, Tale i Teams og IP telefoni. Med 40 datterselskaper krever ECIT en omfattende bedriftsnettløsning, her har Unifon levert en kompleks løsning som kombinerer et stort spekter av tjenester og integrasjoner.

Stabil leveranse og god oppfølging
Fire år etter avtalen ble inngått ser Halvor Aspaas, Executive Vice President for Tech & Consulting i ECIT, tilbake på overgangen til Unifon som en god beslutning.

Aspaas beskriver oppstarten med Unifon som problemfri, og forteller at selskapet ble ivaretatt godt fra første dag. «Det som ble lovet, ble levert – både når det gjelder tidsfrister og pris. Vi har hele veien følt at vi blir sett som kunde», sier Aspaas.

Aspaas understreker også viktigheten av tilgjengelig kundeservice. Unifon garanterer rask svartid innen 30 sekunder, noe som ifølge Aspaas bidrar til at de opplever en god oppfølging i hverdagen. «Om vi trenger hjelp til noe spesielt, som å hente ut statistikk, får vi alltid rask bistand» forteller han.

Skreddersydd sentralbordløsning
Aspaas forteller også at ECIT har en omfattende bedriftsnettløsning for å dekke behovene til selskapet. En løsning som kombinerer mobilnummer, Tale i Teams og IP-telefoni. Hver bedrift har egne løsninger for hovednumre med funksjoner som åpningstider, køsystemer, og tilbakering via e-post og talepost, noe som sikrer god oppfølging av innringere.

Alle ansatte har også tilgang til kontaktinformasjon på tvers av bedriftene, noe som gjør kommunikasjonen smidig. Bedriftene kan overvåke anropsstatistikk, svareffektivitet og agentbelastning, med mulighet for wallboard for callsentre. SMS-masseutsendelse er også en praktisk funksjon mange bruker daglig.

ECIT er også en flittig bruker av integrasjoner med Microsoft Teams, og vurderer å utforske flere av Unifons tjenester i fremtiden.

Aspaas trekker spesielt frem samarbeidet med Unifons tekniske team, med CTO Jardar Pedersen i spissen, som hjalp med å tilpasse systemet til ECIT sitt behov. «I dag har vi bedre oversikt over ansatte på tvers av selskapene enn vi hadde før, og det er enklere å administrere», sier Aspaas.

ECIT har også stor nytte av Unifons Splittbetaling-løsning, som gjør det enklere å håndtere ansatte som har behov for ekstra datapakker. Dette har redusert arbeidsmengden for fakturaavdelingen, siden private kostnader nå kan dekkes direkte av de ansatte via Vipps.


Bedre sikkerhet og dekning
En annen viktig forbedring er sikkerheten. ECIT har tatt i bruk Unifons tjeneste Nettvern for å sikre trygg surfing, og redusere risikoen for cyberangrep. Aspaas forteller at dette har vært et verdifullt tilskudd for selskapet.

Dekningsproblemer har også vært en utfordring for ECIT tidligere, men med Unifon har disse utfordringene blitt løst. Aspaas, som reiser mye, melder om god dekning både i Norge og utlandet. Aspaas avslutter med å bemerke at overgangen til Unifon har ført til en mer stabil og problemfri telefoniløsning for selskapet. «Tidligere fikk vi mange klager på dekning og sentralbord. Nå har vi ikke hatt en eneste klage på flere år», forteller Aspaas, og legger til at samarbeidet med Unifon har fungert sømløst fra dag én.